رئيس ستاد امربه معروف و نهي از منكر استان يزد"ناامينهاي روحي و اخلاقي در جامعه با افزايش تدريجي روبروست



رئيس ستاد امربه معروف و نهي از منكر استان يزد گفت:‌ ناامني‌هاي روحي و اخلاقي به صورت سازمان يافته در حال پديد آمدن است و با افزايش تدريجي رو بروست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا- منطقه يزد، حجت الاسلام بشکاني دراولين گردهمايي گلشن وحي در دانشگاه پيام نور مركزمهريز با عنوان « جوان امروز و مرز نگاه » سخن مي گفت،‌ بيان داشت: در حال حاضر بيش از 60 درصد از قبول شدگان دانشگاهها را بانوان تشكيل مي دهند كه اين موضوع جاي تامل دارد و ممكن است اين عامل باعث ايجاد بحران اجتماعي گردد.

وي از جمله عوامل ديگري را كه طي سالهاي آينده گريبانگر اوضاع اجتماعي مي شود را، به دنيا آمدن بيشتر و مرگ و مير كمتر زنان، نسبت به مردان، در سالهاي اخير بيان كرد.

بشکاني همچنين با گراميداشت سال پيامبر اعظم (ص) و با بيان كرامت و ارزشهاي علم و دانش در نزد آن رسول بزرگوار اظهار داشت: بنيادهاي علمي اسلام منشاهاي بسيار قوي دارد كه اين دين را متمايز از ديگر اديان الهي كرده است.

وي در ادامه صحبتهايش عامل گرايش به مكتبهاي انحرافي را عدم آگاهي دانسته و جدا كردن انگيزه از حوزه غريزه و آوردن آن به حوزه عقل و به تبع آن حوزه علم و دانش را عامل پيشرفت كشور عنوان كرد.

حجت الاسلام بشکاني درباره ايده ها و افكار مختلف در جامعه نيز گفت: در اسلام هر كاري تا به مرحله عمل نرسيده گناهي نداشته و مجازاتي ندارد ولي فكر كردن باطل،‌انسان را از رسيدن به ظرفيتهاي مثبت توانايي خود باز مي دارد.

رئيس ستاد امربه معروف و نهي از منكر استان يزد در پايان به سوالات تني چند از دانشجويان پاسخ داد و راهنمايي هاي لازم را به آنها توصيه كرد.

یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا